Apr
07
2010

dumstrut alabama

Bredbandsbolaget har gjort det igen! Har länge funderat på hur mycket mer clownerier de kan hålla på med.
Igår fick vi hem ett brev där det stod att vårt bredband blivit urkopplad den 29 mars. What!? Senaste budet var den 14 april. Dessutom stod det att vi skulle bli debiterade för bredbandets upphörande 30 juni. Inte nog med att de kopplat ur oss vi ska ändå betala för 3 månader.

Vad fan pysslar de med? Min fru har ringt Bredbandsbolaget nu på morgonen. Hon får tala med en tjej som säger att bredbandet KOMMER att kopplas ur antingen idag eller imorgon. Nu börjar det bli konstigt . . . tidigare har det sagts 14 april (som skulle vara snarast). Hon frågade tre kollegor som också bekräftade detta att 10 dagar från 29 mars är 8 april. Menar ni inte arbetsdagar säger min fru säger. Ett generat skratt hörs - ”jo det är klart”

Nu har jag inte brevet framför mig men ungefär så här låter det –
* Ditt abonnemang hos Bredbandsbolaget kopplas ur och upphör den 29 mars.
* Vid byte gäller uppsägningen endast om din operatör har kopplat in sig
* Om inte någon inkoppling sker fortsätter ditt abonnemang att löpa tills dess att inkoppling sker

Haha, komik på hög nivå
1. Hur fan kan ett abonnemang upphöra men ändå fortsätta i sin nuvarande form?
2. Hur fan kan någon annan operatör koppla in sig vid ett byte när de hela tiden kräver 8-10 arbetsdagar att koppla ur sig för att sedan ta ytterligare 8-10 dagar (arbetsdagar) för nästa operatör att koppla in sig?

Redan den 29 mars informerade vi Telia om att vi kommer vara utan bredband från och med den 14 april. Vi gjorde det i förebyggande syfte för att slippa den extra väntetiden. Telia visste inte om det gick att göra så. Haha, hur menar dom? Varför skulle det ta 8-10 arbetsdagar efter en urkoppling när de redan nu fått besked och kan planera in en inkoppling?

Svara på detta kära vänner om ni kan.

Det är så tragiskt att man blir mörkrädd

6 Responses to “dumstrut alabama”

  1. HAHAHA. Och så skojar vi i Sverige om byråkratin i U-länder och kommuniststater. Detta skulle aldrig hända i Ryssland.

    Lycka till.

  2. Man behöver väl inte tala om för Telia om man har ett annat abonnemang och när dom kopplar ur… man beställer ett nytt abonnemang bara och säger att man vill ha det fr om den 14 april… punkt bara… och så får dom lösa det… om man beställer i så god tid kan dom ju inte säga nåt, eller? Om bredbandsbolaget har sagt att dom kopplar ur sig den 14 så får dom ju göra det också- krockar det med Telia då får dom väl lösa det sinsemellan- det ska ju inte vara ditt problem… kan man tycka iallafall, men jag vet… man hör såna här historier hela tiden och man får stå på sig bara och inte ge med sig. Dom räknar med att folk inte orkar bråka och betalar och finner sig i situationen hellre än ringer och ringer och ringer… tragiskt att det ska behöva vara så… Lycka till nu med alla in och urkopplingar!! :-)

  3. Vi har ringt i 4 månader och påtalat saker och ting. De kan göra lite som de vill och den ena kundtjänstarbetaren vet absolut inget om vad den andra sagt. Dessutom får man olika besked hela tiden.
    Hade varit mycket enklare om samma information givits hela tiden.

    Vi kommer inte ge oss

  4. Låter förfärligt förvirrande rörigt. man kan ju lätt tro att med all den teknik som finns så ska världen bli lättare. Ibland kan man tro att dom krånglar till det helt i onödan för sina kunder.

    Nu blev jag ju nyfiken på er tavla hemma, vad är det för låttext?

  5. Byråkrati när den är som bäst!

    Jag trodde att Mac skulle vara lite konstig att använda, men jag började låna min pojkväns och vande mig väldigt snabbt, sen fick jag en egen och fastnade direkt! Nu skulle jag aldrig vilja byta till PC!

  6. tack ska du ha!

Leave a Reply

Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu